Basefarm byter namn till Orange Business

Basefarm, en ledande europeisk aktör inom molnbaserade tjänster, infrastruktur och managering av verksamhetskritiska applikationer, byter idag namn till Orange Business.

Sedan Orange Business, ett globalt nätverksbaserat digitalt tjänsteföretag, förvärvade Basefarm 2018, har företaget accelererat sin tillväxt inom publika och privata molntjänster särskilt i Norden. Den främsta framgångsfaktorn är expertisen hos verksamhetens totalt 750 anställda, samt tillgången till Oranges globala nätverk, infrastruktur och cybersäkerhetskapacitet.

Genom att verksamheten nu kan agera under ett namn blir det enklare att stötta alla typer av kunder över hela spektrat av digitala tjänster, med en kombination av lokal expertis och branschkunskap, samt tillgång till 2 600 experter inom molnområdet, med fokus på att leverera enastående applikationsprestanda.

Genom att utnyttja molnteknik kan verksamheter bli mer motståndskraftiga, konkurrenskraftiga, produktiva och innovativa. Alla företag har dock inte samma mognadsgrad när det gäller molntjänster. Som partner kan Orange Business säkra verksamheters digitala tillgångar och bidra till att kunder får ut mer av sina privata, publika och hybridmolnlösningar, samtidigt som de får en skräddarsydd och optimerad molnstrategi som stöttar verksamhetens långsiktiga mål.

“Vi på Orange Business fokuserar på att tillgodose våra kunders behov och stötta dem i att transformera sina plattformar och flytta verksamhetskritiska applikationer till hybrida IT- och molnmiljöer,” säger Sara Murby Forste, VD, Orange Business AB, Cloud Division (tidigare VD, Basefarm Sverige). ”I och med att vi nu agerar under ett gemensamt varumärke, Orange Business, kan vi dra nytta av vår starka lokala närvaro samtidigt som vi kan erbjuda våra kunder fler tjänster, mer kompetens och effektivare innovation, både i Europa och runt om i världen.”

Om Orange Business

Orange Business är ett nätverksintegrerat företag som erbjuder digitala tjänster. Det är också den globala B2B-divisionen inom Orange Group. Företaget ansluter, skyddar och skapar innovation för verksamheter runt om i världen för att stödja hållbar tillväxt. Orange Business har sin kompetens inom uppkoppling och systemintegration genom hela den digitala försörjningskedjan och har goda förutsättningar att stödja globala företag inom områden som mjukvarudefinierade nätverk, multicloud-tjänster, dataanalys och AI, smarta mobilitetstjänster och cybersäkerhet. De stöttar företag på ett säkert sätt i alla steg i datalivscykeln och över hela verksamheten, från insamling, överföring, lagring och bearbetning till analys och delning.

För företag som drivs av innovation placerar Orange Business sina kunder i hjärtat av ett öppet ekosystem för samarbete. Detta inkluderar företagets 28 500 anställda, samt resurser och expertis inom Orange Group, teknik- och affärspartner samt en rad noga utvalda start-ups. Fler än 3000 multinationella företag, liksom två miljoner yrkesverksamma, företag och lokalsamhällen i Frankrike, förlitar sig på Orange Business.
 För mer information, besök www.orange-business.com eller följ oss på LinkedIn, Twitter eller på vår blogg.

Orange är en av världens ledande teleoperatörer med en årlig omsättning på 42,5 miljarder euro under 2021. Företaget hade 282 miljoner kunder globalt den 30 juni 2020. Orange är noterat på Euronext Paris (ORA) och på New York Stock Exchange (ORAN). I december 2019 presenterade Orange sin nya strategiska plan “Engage 2025”, som präglas av miljö- och socialt ansvar. Förutom att accelerera inom tillväxtområden, som B2B-tjänster och att utnyttja data och AI för innovation, kommer hela Orange Group att fortsätta vara en attraktiv och ansvarsfull arbetsgivare.

Presskontakt:
Archetype Agency